Saturday, September 10, 2011

OPEN UNIT... DISB

Entry kali ini pasal "OPEN UNIT DISB".... selalu nya kalo sebut jer raya, mesti sana sini Open....Sama macam kami tak opis.. nak juga open tapi OPEN UNIT jer lah... heheheh tu pun special for our lovely friends in our department only....

Menu???? macam-macam ada.. ala-ala rumah terbuka jugaklah..Ketupat ada, lemang ada, rendang ada, lontong, nasi impit, satay pun ada..... heheheh open sakan lah....Kuih raya jangan cerita lah dari kuih semenanjung hingga sabah semua ada... kuih buat, kuih ....tunjuk heheh tak yah cerita lah....




Ni yang nak dijadikan cerita... aku ditugaskan untuk memasak kuah lontong... tak lelap tidur jawabnyer takut tersasar terus jam 7 mana sempat nak buat....tepat jam 5.30 pagi aku pun bangun nak siapkan bahan-bahan sebelum memasak.. setelah siap memotong aku pun panaskan dapur ,dan masak kuah dulu... alang2 nak tunggu kuah mendidih aku tunaikan solat subuh dulu... lepas bagi salam, hati aku terdetik mengatakan..."gas habis rasanya"... aku pun terus ke dapur.... Ya-allah.. memang gas habis rupanya.. mana nak cari gas pagi2 buta ni..... mata aku melilau mencari jawapan.. tetiba... kuikuikui aku nampak rice cooker.... aku pun gunakan rice cooker untuk memasak kuah lontong... ni lah gambar yang sempat dirakam....

kuah lontong masak dalam rice cooker....



Aksi-aksi yang sempat dirakam kan... macam2 gaya.... yang penting kami " HAPPY"
 


sempat lagi tu nak bergambar tengah sibuk hidang juadah.....


Lina bersama "Dessert" yang menarik dan menyelerakan....





satay sponsor by Asnida.....

No comments: