Monday, November 7, 2011

Salam Aidiladha......

Semoga ibadah korban dan aqiqah kita tahun ini diterima Allah SWT...... itu lah yang kita harapkan setiap kali Aidiladha menjelma Tahun ini agak istimewa bagi kami sekeluarga kerana Mama telah buat Aqiqah untuk kami adik beradik...
Alhamdullilah..Sunat Muakat dapat ditunaikan......

Tahun ni aidiladha disambut di umah abah ngan mama..
semua ada... semua raya kat KL....




Tahun ni turn aku masak rendang ayam.. so aku masak la Rendang ayam resepi Dinda... hehheh meh aku share resepi k....


RENDANG AYAM RESEPI DINDA


2      ekor ayam (dipotong 16 setiap seekor)
2      biji kelapa
3      peket kecil kerisik
1      peket rempah untuk menumis (kayu manis, bunga lawang,
        bunga cengkih,buah pelaga)
1      mangkuk kecil cili kisar (cili kering yang dah di blender)
        gula dan garam sekucup rasa..
        Ajinomoto (sekiranya memang guna, saya tak guna ehheh)


Bahan untuk dikisar (di kisar berasingan)


6      biji bawang besar
7      biji bawang merah
1      labu bawang putih
5      inci Halia
3      inci lengkuas
8      batang serai
20    batang cili api


So leh la cuba.. kalo tak sedap, jangan marah yer.. sebab saya buat sedap.. sampai menjilat jari gitu..Lepas makan, lepak tengok tv sambil bergambar... heeheheh aktiviti rutin tu...jangan mare hehehhe






No comments: