Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan Muncul Lagi


Alhamdulillah Ramadhan muncul kembali....Masih berpeluang untuk menyambut Ramadhan.. Ramadhan kali ini tak banyak berbeza dari tahun-tahun yang lepas.... masih tak sempat nak update blog lagi.. bila start nak update jer macam-macam lah halangan..kadang idea tak ada, kadang buat benda lain dan yang pasti MALAS tu ada dalam diri...
bak kata pepatah " Hangat-hangat tahi ayam"

Tengah sibuk buat keje kat off tadi tetiba terfikir nak cari decoration untuk wall dalam bilik....
Tema "simple, nice and elegant".... cewah mentang2 lah nak tukar cat bilik...
amacam "wasabi Green" ada berani???? huhuhuhu actually this color choose by my hubby... we see how it will be looks like ... will update after finish...

Jom share makna warna HIJAU

Makna Warna Hijau - Selalu dikaitkan dengan warna alam yang menyegarkan karena warna hijau membangkitkan energi dan juga mampu memberi efek menenangkan, menyejukkan, menyeimbangkan emosi.

Warna Hijau ini elegan, menyembuhkan, meinmbulkan perasaan empatiterhadap orang lain. Nuansa hijau dapat meredam stres, memberi rasa aman dan perlindungan. Namun hijau juga bisa menimbulkan perasaan terperangkap.

Tips seputar makna & arti warna hijau :
Jika menggunakan beberapa warna, bedakan dalam jumlah atau kuantitas pemakaiannya. Biarkan satu warna sebagai warna dominan, dan jadikan yang lain sebagai aksen atau warna pendukung.
Misalnya: warna hijau digunakan secara dominan ditambah sedikit warna violet atau koral akan lebih menarik dibandingkan jika ketiga warna tersebut digunakan dalam jumlah atau kuantitas yang sama.

Jika ruang sempit, hindarkan warna gelap, karena akan menimbulkan kesan semakin sempit dan menekan. Gunakan warna terang untuk menimbulkan kesan luas.
Agar tidak membosankan, tambahkan aksen yang kuat, misal gunakan sedikit warna gelap pada sekelompok warna-warna muda.

Warna-warna hangat (merah, kuning, oranye, pink dan coklat) memberi kesan lebih dekat, membuat ruangan terasa hangat menyenangkan dan membangkitkan gairah.
Warna-warna sejuk (hijau dan biru) memberi kesan jauh, membuat ruangan terasa luas dan tenang dan menciptakan suasan santai.
Sumber : http://pinginpintar.com





No comments: